Jak zacząć pracę na stanowisku doradcy serwisowego?

PoczÄ…tek pracy w salonie BMW to ciekawe wyzwanie, które w przyszÅ‚oÅ›ci może stanowić poczÄ…tek   Å›cieżki zawodowej. Stanowisko doradcy serwisowego wymaga posiadania okreÅ›lonych umiejÄ™tnoÅ›ci oraz cech. Jest to w pewnym sensie reprezentant salonu BMW, dlatego staramy siÄ™, aby takie stanowiska zajmowaÅ‚y kompetentne osoby. Aby zacząć pracÄ™ w wybranym salonie, trzeba przejść proces rekrutacyjny. Jak on przebiega?

Dlaczego warto zostać doradcą serwisowym?

Dla osób lubiących wyzwania i pracę pozbawioną rutyny, to doskonały sposób na realizację zawodowych planów. Doradca serwisu ma szereg obowiązków, w głównej mierze opartych na kontakcie z Klientem i obsłudze zleconych działań. To zajęcie, które może przynieść sporo satysfakcji i możliwości rozwoju.

W zamian, doradca otrzyma godne wynagrodzenie i szereg dodatków, w tym również prywatne ubezpieczenie. Atmosfera pracy w salonach BMW jest bardzo przyjazna, dzięki temu łatwiej będzie realizować obowiązki. Zatrudnienie w charakterze doradcy serwisowego może pomóc w awansie na wyższe stanowiska i uzyskaniu cennego doświadczenia.

W pracy nie ma miejsca na nudÄ™

Doradca serwisu odpowiedzialny jest za wiele kwestii. To osoba, która częściowo przejmuje obowiązki właściciela, Product Geniusa, mechanika czy księgowego. Jej głównym zadaniem jest obsługa Klientów serwisu, a w szczególności:

  • udzielenie informacji o zdiagnozowanej awarii i podanie wariantów naprawy elementu,
  • ustalenie szczegółów oferty serwisowej,
  • przedstawienie zakresu prac wykonanych w pojeździe po przeprowadzeniu napraw,
  • wyjaÅ›nienie niezrozumiaÅ‚ych dla Klienta kwestii zwiÄ…zanych z funkcjonowaniem samochodu,
  • finalizacja usÅ‚ugi i przygotowanie faktur rozliczeniowych.

 

Doradca pośrednio wpływa niemal na każdy proces firmy, dlatego musi to być osoba opanowana, o dużej odporności na stres i świetnie zorganizowana. Pracownik bardzo często proszony jest o szczegółowe wyjaśnienie problemów z pojazdem, czy udzielenie informacji dotyczących napraw. Dlatego wiedza i pasja do motoryzacji są niewątpliwymi atutami kandydata na to stanowisko.

Jak wyglÄ…da proces rekrutacyjny?

Proces rekrutacji na stanowisko doradcy w marce BMW jest kilkuetapowy. Tak rozbudowana selekcja kandydatów wydaje się zrozumiała – ma ona na celu wyłonienie osób, które najbardziej sprawdzą się na danym stanowisku.

Aplikację rozpoczyna się przechodząc dwie gry rekrutacyjne, w których należy uzupełnić podstawowe dane kontaktowe i odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących codziennej pracy w serwisie. Po ich przejściu kandydat wysyła formularz aplikacyjny do naszego działu. Wyniki z obu gier zapisywane są w systemie, a zespół rekrutacyjny w ciągu tygodnia się z nimi zapoznaje.

Po pozytywnej weryfikacji wniosków kandydat umawiany jest kolejno na spotkanie online z rekruterem i rozmowę kwalifikacyjną z pracodawcą. W tym czasie sprawdzamy podane w procesie rekrutacji informacje i próbujemy zapoznać się z osobą aplikującą. Po przejściu wszystkich etapów wybrany kandydat zostaje zatrudniony w salonie BMW!

Sprawdź swoje umiejętności grając w gry!

Dla wszystkich potencjalnych kandydatów, którzy mają wątpliwości czy poradzą sobie w pracy, przygotowaliśmy wyjątkowy pierwszy etap rekrutacji. Są to 2 gry interaktywne, które pokazują, jak wygląda typowy dzień w salonie BMW i pomagają zweryfikować umiejętności kandydata.

Pierwsza gra dotyczy warunków pracy. Kandydat, przechodząc przez poszczególne sekcje, może zobaczyć jak wygląda salon, w jaki sposób działamy i kto pracuje w takim miejscu. Druga gra umożliwia wcielenie się w doradcę serwisowego. Poprzez rozwiązanie kilku prostych zadań, osoba aplikująca sprawdzi swoje umiejętności i przekona się, na czym może polegać jego praca.

W trakcie obu gier prosimy kandydatów o przekazanie nam kilku informacji o sobie. Będą one niezbędne do procesu rekrutacji i ewentualnego kontaktu z wybranymi osobami. Wszystkie odpowiedzi, wybrane przez użytkownika podczas gry, są weryfikowane pod kątem dopasowania do stanowiska, na które aplikuje. Gry rekrutacyjne pełnią więc podwójną rolę: pokazują czym jest praca na stanowisku doradcy serwisowego, a jednocześnie ułatwiają nam zatrudnienie właściwych pracowników.