Zacznij pracę w salonie samochodowym we Wrocławiu.

Ogłoszeń o pracę w branży motoryzacyjnej na Dolnym Śląsku, w tym we Wrocławiu, jest całkiem sporo. Wynika to m.in. z dynamicznego rozwoju, jaki w ostatnim czasie przeżywa ten sektor gospodarki. Rozważając jednak wybór nowego miejsca pracy, warto zwrócić szczególną uwagę na kilka aspektów, dzięki którym nasz wybór będzie możliwie jak najbardziej satysfakcjonujący.

Jak dokonać właściwego wyboru?

Jednym z czynników, które pomogą nam znaleźć dobrego pracodawcę w branży motoryzacyjnej, jest jego nieposzlakowana opinia i renoma, jaką się cieszy. A, jako że renomę buduje się latami, to warto związać się z firmą, która istnieje na rynku od co najmniej kilkudziesięciu lat.

Kolejnym ważnym aspektem jest zadbanie o własny rozwój osobisty. Dlatego warto wcześniej ustalić, czy wymarzony pracodawca gwarantuje regularny i wysokiej jakości system szkoleń w trakcie zatrudnienia. Jest to niezwykle ważne, aby być na bieżąco z najnowszym know-how, bo w branży motoryzacyjnej czas biegnie znacznie szybciej — od jednej rewolucji technicznej do kolejnej.

Kolejną kwestią jest uczciwy i adekwatny do zaangażowania system płacowy wsparty motywacyjnymi rozwiązaniami premiowymi. Dzięki temu radość z pracy jest podwójna.

Firmą, która spełnia wszystkie wymienione powyżej warunki, jest na pewno międzynarodowy koncern BMW.

Jak dostać pracę w salonie samochodowym BMW?

Ścieżki rekrutacyjne są dwie. Pierwsza to ta dedykowana pracownikom, którzy mają już doświadczenie zawodowe na stanowisku, na które aplikują.

Druga, z kolei skierowana jest do osób młodych — uczniów szkół samochodowych i techników, jak i studentów i absolwentów uczelni technicznych. Mogą oni ubiegać się o udział w praktykach lub płatnych stażach. Te pierwsze są bezpłatne i trwają od jednego do trzech miesięcy. W przypadku staży okres współpracy jest dłuższy i wynosi od trzech do sześciu miesięcy.

W obu przypadkach, aby ubiegać się o pracę w salonie samochodowym, należy wejść na stronę praca-dealerbmw.pl, wypełnić krótką ankietę osobową, wybrać dealera i wysłać CV na interesującą nas ofertę.

Niekiedy w procesie rekrutacji pośredniczy profesjonalna agencja rekrutacyjna.

W przypadku zaś niektórych stanowisk odbywają się interaktywne gry kompetencyjne on-line, które pozwalają obu stronom lepiej się poznać.

Na czym polega praca w salonie samochodowym?

Mówiąc w bardzo dużym uproszczeniu, praca w autoryzowanym salonie dealerskim BMW, to po prostu gra zespołowa. Oczywiście każdy jest rozliczany z indywidualnych wyników oraz zaangażowania, ale to zgrana praca całego salonu skutkuje na koniec dnia sukcesem komercyjnym oraz zadowoleniem powracających klientów.

Aby wszystko przebiegało sprawnie, salony wyposażone są w nowoczesne systemy CRM, które ułatwiają komunikację między poszczególnymi pracownikami, jak i całymi działami.

Na jakie stanowiska można aplikować?

W zależności od bieżącego zapotrzebowania, we Wrocławiu salony dealerskie rekrutują m.in. na takie stanowiska jak elektromechanik, elektromechanik diagnosta, doradca serwisu blacharsko-lakierniczego, doradca serwisowy, doradca ds. sprzedaży samochodów nowych, mechanik serwisowy, pomocnik mechanika, BMW product genius, specjalista ds. telefonicznej obsługi klienta, doradca ds. części i akcesoriów, mistrz serwisu, accesories champion, doradca ds. zewnętrznej sprzedaży części i akcesoriów, magazynier części, lakiernik i pomocnik lakiernika, blacharz i pomocnik blacharza, doradca ds. odkupu samochodów używanych, specjalista ds. gwarancji, pracownik recepcji, greeter, magazynier części, asystent serwisu.

Popularne rekrutacje do salonów BMW.

Popularnymi stanowiskami, które przewijają się w rekrutacjach, są m.in. doradca serwisu, doradca w zakresie sprzedaży samochodów oraz mechanik. To kluczowe profesje, na których opiera się sprawne funkcjonowanie całego salonu.

Stanowisko doradcy serwisowego obejmuje koordynację działań związanych z bieżącym serwisem auta i obsługą klienta. Jest to pozycja skierowana do osób otwartych na wyzwania, odnajdujących się w pracy pod presją czasu i co najważniejsze — czerpiących satysfakcję z pracy z ludźmi.

Z kolei do obowiązków doradcy sprzedaży samochodów należy wspieranie klienta w procesie zakupowym, optymalny wybór parametrów auta, jak również doradztwo w zakresie produktów finansowych. Podobnie jak w przypadku stanowiska doradcy serwisu, doradca sprzedaży powinien odnajdywać się w pracy z ludźmi — zarówno z zespołem salonu, jak i z klientami.

Praca mechanika to bezpośredni nadzór nad serwisowanym samochodem. W tym przypadku trzeba mieć kierunkowe wykształcenie oraz smykałkę do napraw mechanicznych, jak i radzenia sobie z prostymi usterkami elektrycznymi czy elektronicznymi. Jednym z wymogów stawianych mechanikom jest chęć do ciągłego podnoszenia kwalifikacji technicznych.